Cynk – niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu

Niedobór cynku w organizmie może skutkować szybszym złapaniem infekcji, brakiem apetytu, chronicznym zmęczeniem, kłopotami z pamięcią i koncentracją, ale także wypadaniem włosów i łamaniem paznokci. Niestety większość osób spożywa go za mało, gdyż znajduje się w produktach, które konsumuje się stosunkowo rzadko i w małych ilościach. Aby uzupełnić niedobory cynku, warto sięgnąć po odpowiednią suplementację i znów cieszyć się pełnią zdrowia. 

Cynk jako sposób na odpornośc

Jeśli chodzi i niezbędne minerały i witaminy, cynk jest bardzo ważny, ponieważ trudno dostarczyć go wraz z pożywieniem. Cynk chroni przed infekcjami i łagodzi pierwsze objawy przeziębienia. Jest pierwiastkiem, który pomaga wzmacniać odporność, warto spożywać jego odpowiednią ilość i nie martwić się chorobami. Cynk obecny jest w strukturze około 200 enzymów w organizmie, co oznacza, że ma duży wpływ na funkcjonowanie sporej ilości procesów zachodzących w narządach człowieka. Dorosła osoba powinna spożywać minimum 5 mg cynku dziennie, jednakże zaleca się zwiększenie tej dawki do 15-20 mg. To właśnie cynk jest istotnym elementem, który wpływa na stan skóry. Pierwiastek jest wykorzystywany w leczeniu trądziku i owrzodzenia. Korzystnie wpływa na kości i wspomaga leczenie reumatyzmu. Warto spożywać cynk w celu regulacji pracy układu krążenia, ponieważ stosuje się go w celu stabilizacji ciśnienia i zapobieganiu żylakom. Dobrym źródłem cynku są dzikie ostrygi, które zawierają, aż 60-90 mg tego pierwiastka. Niestety nie są one pokarmem, który często gości na polskich stołach. Oprócz ostryg, cynk można znaleźć w pestkach dyni, sezamie, nerkowcach, czy oleju lnianym. Pierwiastek znajduje się w produktach, które nie są zbyt popularne, dlatego warto sięgnąć po cynk pod postacią gotowej suplementacji.