DRUGIE ZAŁOŻENIE

Drugie założenie — to że potrzeby mają źródło w osobowości konsumenta, a w każdym razie są wiadomymi danymi dla ekonomisty. On ma za za­danie tylko jakoś’ je zaspokajać. Nie potrzebuje wnikać w to, skąd się biorą. Wywiązuje się przy­zwoicie ze swej funkcji, jeśli zwiększa ilość towa­rów, które zaspokajają te potrzeby.Musimy teraz przebadać te dwa wnioski. Wyja­śnienie postawy konsumenta sięga wstecz do o wie­le dawniejszego problemu, właściwie najstarszego problemu ekonomii — określenia ceny. Pierwotnie nic nie sprawiało większego kłopotu w wyjaśnie­niu ceny, tzn. wartości wymiennej, jak niestrawny fakt, że niektóre najpożyteczniejsze rzeczy miały najniższą wartość wymienną, a niektóre najmniej pożyteczne — najwyższą.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wiedzy i edukacji. Wszystkie wpisy, są rzetelnie i przygotowane przez mnie. Mam nadzieję, że spodobają Ci się wpisy tutaj umieszczone. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)